Laatste voorbereidingen / Last preperations - Reisverslag uit Delft, Nederland van Marianne Talma - WaarBenJij.nu Laatste voorbereidingen / Last preperations - Reisverslag uit Delft, Nederland van Marianne Talma - WaarBenJij.nu

Laatste voorbereidingen / Last preperations

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

30 April 2010 | Nederland, Delft

(English below;))
Zo..gisteren de laatste debriefing gehad. Er werd nog eens benadrukt dat het écht géén vakantie is- ik geloof niet dat iemand die indruk had. We komen er om te werken, het is een noodopgraving en ik geloof dat iedereen gemotiveerd is om eraan mee te werken. Maar op mijn vrije dag, wil ik wel wat zien van het eiland natuurlijk!:)(en snorkelen, als dat kan!). Het lijkt me echt geweldig om nu eindelijk veldervaring op te doen, en dan ook nog ergens waar ik niet van had kunnen dromen er ooit rond te lopen.

Het schijnt dat om het huis heen, waar we verblijven, heel veel natuur weggehaald is (voor de aanleg van de luchthaven natuurlijk)dus ik vraag me af of ik er veel ansichtwaardige plaatjes zal schieten.
Ook schijnt internet niet altijd te werken, dus misschien soms even duren voordat ik iets laat horen.

Terloops werd ook even melding gedaan of we bij het zeven naar vondsten nog wel een beetje uitkijken voor schorpioenen...*uche* o ja, nog even over de gevaren.:)
Ik vind het enge beesten, maar het zal wel loslopen. Ik pak toch maar mijn lompe werkschoenen met stalen neuzen in:)...

Nog maar 2 dagen te gaan;)

Groetjes,
Marianne

English

So, had the last debriefing yesterday. They stressed again that it was not going to be a holiday;) I don't think anyone was thinking that, we are in for some hard work;).
(Seriously, I think we all come back a few kilo's lighter, muscular and tanned:) Hehehe!
On my day off I would like to see something of the island though, perhaps do some snorkling.

I'm really excited to get my first real fieldexperience. I never would have guessed I would do it in a place like that.:)
Funny enough, when the meeting was almost over they were like, "oh, uchem ...when sifting for finds, make sure to be alert for scorpions...".
Aha, scorpions. I think I will pack my butch looking steeltipped safetyshoes after all.

They also said that around the house, most of the 'nature' has already been cleared for the construction of the airport. So I do not know if I will shoot a lot of postcard-pictures there;)...
Also it is possible that the internetconnection drops out for a few days. It may be a few days before you hear from me.

Just two more days to go!

/Marianne.

  • 03 Mei 2010 - 00:45

    Broeski:

    That's alot of smiley's ;).
    But you have every reason to be happy, going to a tropical island with no rain, silversand beaches and a new culture and prolly without mosquito's too(island in sea = windy = unhappy mosquito).
    I hope that they will allow some site seeing, and you never know. Maybe you get the job done really early so you can have a vacation after all!
    Wish you a very good time there sis! Kiss+hug from Broerski

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianne

Actief sinds 26 April 2010
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 19651

Voorgaande reizen:

18 Mei 2011 - 20 Juni 2011

Smithing in the Viking Age (Noorwegen)

02 Mei 2010 - 01 Juni 2010

Opgraven op St. Vincent

Landen bezocht: