7 mei 2010 - Reisverslag uit Kingstown, St. Vincent van Marianne Talma - WaarBenJij.nu 7 mei 2010 - Reisverslag uit Kingstown, St. Vincent van Marianne Talma - WaarBenJij.nu

7 mei 2010

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

07 Mei 2010 | St. Vincent, Kingstown

Gisternamiddag nog meer gecoupeerd (om te zien hoe diep palen gezeten hebben en een coupetekening gemaakt.
Ik was gisteren echt doodmoe toen we terugkwamen. Ik ben vrij vroeg gaan slapen want m 5 uur mossten we er weer uit. Rond half 6 vanmorgen zijn we naar de site gegaan en hebben een ander deel van het vlak geschaaftd. Ik heb een paar mooie potscherven en glas gevonden, iemand ander heeft weer een stuk van een stenen bijl gevonden Dat is wel veelbelovend in een paar dagen.
Vlak voor de lunch was ik aan een nieuwe coupe begonnen, en heb een stuk ijzer in het spoor gevonden(achtergelaten door een paal o.i.d.) ik ben benieuwd wat er nog meer uitkomt. Ik hsd eerst heel veel spierpijn vanmorgen, maar nu valt het wel mee, Ik vind het wel hele leuk om te doen.
en ik begin trouwens nu al bruin te worden:) ik moet nog een maand, dus ik denk dat ik wel met een lekker kleurtje terug kom. Wederom heerlijke lunch gehad trouwens. Keisha en Sheila heten onze kokinnen en ze kunnen heerlijk koken, Vadag ao.a iets van aardappel, kip en hartige bananen+ salade gehad.:) We hebben ook wel onze energie nodig.

Ik heb ook nog even de site bezocht waar een Canadees team bezig is. op dit moment zijn ze een paar graven aan het blootleggen. Interessant.
Nou ja, tot zover het verslag voor nu.


English

Continued on making a pit to look at features, see how deep postholes might have been and made a fielddrawing of it. Yesterday when we came back I was deadtired, so I went to bed early. We had to get up at 5 am anyway, 5.30 we left for the site.
We all had sore muscles, so we all sounded like old people:) We had to clear away a different part of the field, which is hard work, because it was a thick +hard layer we needed to remove to get to the old soil. The surface is clay, so it dries to 'bedrock'in the sun but get's slippery when it rains. Sometimes we need a pickaxe to get trough it.I found a few cool pottery sherds, glass and a piece of iron in a posthole I just started to put s pit in before lunch.
Someone else found a piece of a stone axe. Very promising for just a few days of fieldwork, I wonder what else we might find. Weather is a lot better today, very warm though.Also made a visit to the site the Canadian team is working on. Apparantly they are unearthing some burials now( Saladoïd). Very interesting.
Also had a nice lunch today, our cooks Sheila and Keisha are spoiing us. We had some potato, spicy baked banana, chicken and salad today. Good food to keep us going;) i'm having a good time, despite it being hard work.





Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianne

Actief sinds 26 April 2010
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 19598

Voorgaande reizen:

18 Mei 2011 - 20 Juni 2011

Smithing in the Viking Age (Noorwegen)

02 Mei 2010 - 01 Juni 2010

Opgraven op St. Vincent

Landen bezocht: