Laatste dag op de opgraving/Last day on excavation - Reisverslag uit Kingstown, St. Vincent van Marianne Talma - WaarBenJij.nu Laatste dag op de opgraving/Last day on excavation - Reisverslag uit Kingstown, St. Vincent van Marianne Talma - WaarBenJij.nu

Laatste dag op de opgraving/Last day on excavation

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

29 Mei 2010 | St. Vincent, Kingstown

Vandaag was mijn laatste dag op de opgraving( morgen ga ik met een stel medestudenten nog naar Bequia, een eiland van de Grenadines)met de ferry. Een ander deel werkt nog wel morgen, maar die waren afgelopen donderdag vrij.
Raar..het lijkt lang geleden dat we hier aankwamen, en toch is de tijd snel voorbij gegaan. Ik heb heel veel geleerd.
Het was zwaar maar ook ontzettend leuk.
Vandaag was het nog bloedheet, en hebben we vooral spullen schoongemaakt, en geinventariseerd en zijn nog even het veld in gegaan. We hebben coupes uitgehold, om te zien of er nog dingen uitkwamen, in enkele hebben we nog scherven van aarderwerk gevonden. Kort erna begon het hard de plenzen en is de ene helft naar huis gegaan, terwijl de rest (waaronder ik ) doorwerkte. Ik heb nog een nieuw spoor gevonden die een huisplattegrond een stuk duidelijker maakte. We hebben in totaal zo’n 5 á 6 roundhouses (ronde huizen- indiaans) gevonden en twee ovale, en tevens een koloniale schuur. Het was erg succesvol. Een minister van cultuur is gisteren langsgeweest, en die meldde doodleuk dat het mogelijk is dat de aanleg van het vlieg veld de site niet bedreigd, en dat ze er een recontructie van het dorp willen bouwen.
So much for een rescue excavation!...

Momenteel zijn we aan het barbequen en ben ik ongezellig achter mijn laptop bezig, dus ik ga er gauw vandoor. Ik wilde nog een linkje sturen naar het opgraafliedje van deze opgraving. Het is van een reggea artiest genaamd Gyptian. Zowel Hold Yuh als Love against the wall.
(Hold yuh)
http://www.youtube.com/watch?v=jVn-OzgTAig
(Love against the wall)
http://www.youtube.com/watch?v=EekMjh3YtVM

It grows on you. Or perhaps it is the carribean setting:). It has some hidden raunchy lyrics (hold you:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianne

Actief sinds 26 April 2010
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 19621

Voorgaande reizen:

18 Mei 2011 - 20 Juni 2011

Smithing in the Viking Age (Noorwegen)

02 Mei 2010 - 01 Juni 2010

Opgraven op St. Vincent

Landen bezocht: